Hov så var vi på vandet – igen igen..

En lille kort rapport fra træning torsdag og idag lørdag.

Fredag var vi 4 OK joller på vandet, Jan, Morten J., Jesper B. og Bo. Dejligt at se Jan og Morten igen efter lang tids fravær fra fjorden 🙂 De stemplede ind for at få banket lidt rust af inden Nyborg stævnet.

Jan Sparsø tilbage med værktøjskassen – der blev fiflet med tingene 🙂
Morten med ny extra hurtig frits, sætter her sit tudse gamle sejl på 🙂
Jeg var også med ! Ved ikke helt, hvorfor jeg ser sur ud, jeg var mega glad over at skulle på vandet i dejlig solskin..

Torsdagens træning var FREMRAGENDE, 4-6 meter og fantastisk vejr. En del hare starter imellem to bøjer vi havde medbragt. Morten og Jan havde lidt problemer med højden efter en lang pause. Det bliver udpenslet af Jesper B, på en måde jeg sjældent har set bedre udført i fjorden.

Man skulle nok have været der for at forstå, men lad mig gøre et forsøg…

Jesper B. ligger til læ af både Morten og Jan. Morten ligger inde for rimelig rækkevide, men Jan er MEGET langt oppe til luv. Først bliver Morten dræbt og må vende, mens Hr. Vindøje tørt siger til Morten “Jeg er lige på vej op til Jan”, som om det er naturligt at vandre rundt på banen efter godt befindende (!!!) – vupti lige pludselig så ligger Jesper med en sikker læ på Jan, som ikke kan holde spor og han må vende rundt 🙂

Jeg var allerede pakket ned og kunne se det hele fra første parket, meget imponerende 🙂

Der var langt ned i fjorden og hente den sidste bøje efter endt træning, men det var det hele værd, da jeg sejlede hjem i en flot flot solnedgang henover Fænø.

Jeg er jo ellers ikke stor fan af den møg ø, da den giver noget mildsagt turbulent vind, for min skyld kunne de godt flytte den ned i Kolding fjord og giv os noget fri vind 🙂 Nå men solnedgangen var fantastisk..

Lørdag var vi 5 OK joller ude, Mads B., Jesper N., Jesper B., Lene og Bo.

Igen var vejret fantastisk, måske endda endnu bedre end torsdagen !

Men inden vi tog ud mødtes Jesper N. og jeg tidligt om morgenen for at male følgebåde, som var vores del af ungdoms afd. forårs klargøring.

Jesper N. måte lige male en extra gang, da han havde en del hellige dage efter første omgang..
Man skulle ikke tro den “far krop” kunne komme ned under traileren, men jo det kunne den sgu !
Den berømte “Bubber” nu med sort nymalet bundmaling, klar til at sejle med folk uden speed kørekort 🙂

KL 1000 mødte alle ind og der blev snakket grej og trim, inden vi tog ud ved 10:45 tiden. Lene blev vist lidt “træt” af alt snakken og tog tidligt ud 🙂

Jeg kom ud som sidste mand og på vej ud kunne jeg se Jesper N. længere fremme, på strækningen mellem havn og fjorden, sejle næsten samme spor som mig, bare på modsatte halse.. Jeg bliver aldrig fan af sejlads ud for havnen.. Så grelt var det dog ikke i fjorden, men der var bare generelt mange vindspring og lokale drejninger/bananer i dag, nogle meget store af slagsen også. Det gjorde det yderst svært evaluere noget angående speed, hvis man ikke lå klods op ad hinanden 🙁

I dag savnede jeg lidt de gode dage med lange opkryds ned i Mosvig.. Lad foråret slå igennem, så vi også kan få de ture igang.

Når der ikke kan siges så meget om speed idag, så lad mig da nævne jeg kunne se den blå smølfe jolle med bunden i vejret og Nielsen i gang med 100 m crawl… Godt han havde sin spyderman våddragt med indsyet six pax til lige at give lidt extra kræfter, hvis der skulle mangle 🙂

Ian Thorpe is back…
Altid dejligt at have Mads med ude og blive sat lidt på plads 🙂 Vi havde en lille maste evaluering efterfølgende. Gode input og observationer, som forhåbentlig hjælper til noget mere Amigo fart i sidste ende.

På vej ind mod havnen, blev det endnu engang gjort meget tydeligt at jeg slet ikke kan sejle halvvind i blæst 🙁 Som i overhovedet ikke..

Blev fuldstændig overmatchet af 2xBendix, det skal der vist gøres noget ved 🙂

Ellers synes jeg der er fremgang over hele linjen, det skal nok blive en god sæson 🙂

På mandag åbnes mandags ræs sæsonen kl 17, håber vi ses.